Knäckig jordgubbspaj

Lovade att fixa fika i sommarvärmen idag och jag gillar ju att använda jordgubbar nu när de är sommar så jag slängde ihop en jordgubbspaj.
Brukar annars göra denna paj med äpplen men för mig är de mer en höstdessert så de fick bli med jordgubbar idag.
Resultatet blev jättegott men något rinnig, nästa gång prövar jag att ha i lite potatismjöl efter tips från min fina mamma.

Recept: 
Jordgubbar, lite efter smak och tycke jag använde 1,5 ask så ca 700g
225 g smör
3 msk mjölk 
2,25 dl mjöl
3 dl socker 
0,75 dl ljus sirap 
4,5 dl havregryn
3/4 tsk bakpulver 

Gör så här:
- Sätt ugnen på 175 grader
- Skär jordgubbar och fördela i form
- Smält smöret i en kastrull
- Tag av från plattan
- Tillsätt övriga ingredienser i kastrullen eller i en bunke och rör om.
- Täck sedan jordgubbarna med smeten 
- Grädda i ugnen cirka 30 minuter

Servera med glass!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback